2016. február 24., szerda

Chanel

Több mint száz év telt el azóta, hogy Coco Chanel a Cambon utcai kalapüzlete megnyitásával megtette az első kísérletét a modern nő definiálására. A fűző radikális elutasítása, a kis fekete ruha, a kétrészes tweedkosztüm, a láncos táska, a No. 5, a bizsuk, különösen a hamis gyöngyök és a rövid frizura divatba hozása mind alkotóelemei ennek a definíciónak. Coco sikere az egyszerűségben, a minőségi alapanyagok felhasználásában és a legjobb munkatársak leszerződtetésében rejlett: Vera Bate, Teck herceg házasságon kívül született lánya volt a londoni és párizsi sajtókapcsolatainak intézője, Mária Romanov nagyhercegnő, a Kitmir cég alapítója felelt a selyemblúzok hímzéséért. Noha nem volt a klasszikus értelemben vett szépség, magabiztosságával, csípős nyelvével és könnyed eleganciájával egy pillanat alatt a bűvkörébe vonta az embereket: Churchillt éppúgy elvarázsolta, mint Cocteau-t, Reverdyt, Picassót vagy Dalít.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése