Több mint száz év telt el azóta, hogy Coco Chanel a Cambon utcai
kalapüzlete megnyitásával megtette az első kísérletét a modern nő
definiálására. A fűző radikális elutasítása, a kis fekete ruha, a
kétrészes tweedkosztüm, a láncos táska, a No. 5, a bizsuk, különösen a
hamis gyöngyök és a rövid frizura divatba hozása mind alkotóelemei ennek
a definíciónak. Coco sikere az egyszerűségben, a minőségi alapanyagok
felhasználásában és a legjobb munkatársak leszerződtetésében rejlett:
Vera Bate, Teck herceg házasságon kívül született lánya volt a londoni
és párizsi sajtókapcsolatainak intézője, Mária Romanov nagyhercegnő, a
Kitmir cég alapítója felelt a selyemblúzok hímzéséért. Noha nem volt a
klasszikus értelemben vett szépség, magabiztosságával, csípős nyelvével
és könnyed eleganciájával egy pillanat alatt a bűvkörébe vonta az
embereket: Churchillt éppúgy elvarázsolta, mint Cocteau-t, Reverdyt,
Picassót vagy Dalít.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése